Doby, kdy bylo nejdůležitější optimalizovat webovou stránku pro klíčová slova, jsou již dávno pryč a s mnoha změnami, které Google představil, se proměnila i tvář tohoto odvětví a postupy, které se v praxi využívají. I B2B společnosti by se tak měly posunout a zvolit nové strategie, které je přivedou k vytyčeným cílům.
Jak toho ale dosáhnout?
Možností je hned několik. My si však představíme jednu z těch, které může provést jakákoli firma a které nesou zaručené výsledky.
Začněme nejdřív s několika statistickými údaji. Podle studií je průměrná míra prokliknutí u B2B společností 2,55 %. Nejlépe umístěná stránka v organickém vyhledávání má pak 29,87 %. Otázka, kterou je třeba si položit je, kde je zbylých 67,58 % a jak je využít pro svůj vlastní prospěch.
SERP analýza
Prvním krokem, který je třeba provést, je analýza nejhodnotnějších klíčových slov, díky kterým zjistíme, kam se vydat a jak Google s těmito klíčovými slovy pracuje.
Například se můžeme podívat na neúspěšnější klíčová slova, která u B2B společností nalezneme. Z rychlého přehledu zjistíme, že nejlepší výsledky přináší kombinace slov „nejlepší“, „top“ nebo „recenze“ a klíčové slovo.
To ale není vše, co lze z analýzy zjistit. Dalším důležitým poznatkem je to, že mezi nejlépe umístěnými webovými stránkami jsou i blogy a jiná média, která přináší porovnání, recenze a jiné informace o systémech a produktech hned několika společnosti. Z toho vyplývá, že doba, kdy se společnosti zaměřovaly pouze na vlastní web je již pryč a nyní je třeba zaměřit se i na jiné kanály, které uživatelé Googlu navštěvují. Dobrá recenze je totiž vždy lepší, nežli 10 webových stránek zvolené společnosti.
Přehodnocení přístupu
Všechny B2B společnosti, které chtějí být v SEO úspěšné, zkrátka musí přehodnotit svůj přístup a přesunout se z technické SEO optimalizace do nového věku. Věku obsahu, sociálních sítí a přehledného a zajímavého UX prostředí. Technické provedení SEO je stále důležité, ale pomalu ztrácí svoji sílu a do popředí se dostávají nové techniky, které přináší lepší výsledky s nižšími náklady.
Neznamená to, že SEO optimalizace umírá. Jen se postupně vyvíjí stejně jako jiné oblasti a kvůli svému technickému původu jsou tyto změny razantní, rychlé a ne vždy příjemné.