Na internetu už bohužel dávno neplatí, že kvalita prodává. A neplatí tu ani to, že v konkurenčním tržním prostředí uspějí na internetu ti s nejlacinější nabídkou, respektive s nejlepším poměrem kvalita/cena. Na dnešním internetu totiž vítězí v první řadě ti, kdo mají weby, jež jsou nejsnáze k nalezení. Uživatelé internetu totiž při tom množství alternativních nabídek nemají čas ani energii, aby vše pro ně relevantní dohledávali, studovali a porovnávali s úmyslem vybrat si nakonec to skutečně nejlepší. Uživatelé internetu, kteří tu něco shánějí, prostě využijí internetový vyhledávač a nechají si jím to požadované najít a také srovnat podle (zdánlivé) relevance. A pak vezmou to první, nebo něco z toho prvního, co se jim ukáže.
Co to ale znamená pro ty nabízející? Samozřejmě to, že se dotyční musí postarat o to, aby byl právě jejich web předkládán hledající internetové veřejnosti přednostně, aby lidé uviděli odkaz na podnikatelův web dříve než nabídky konkurenční. A protože se tak neděje automaticky, je třeba využívat možností, jež nabízí SEO, tedy optimalizace pro internetové vyhledávače.
Co umí SEO, respektive ti, kdo se jí profesionálně věnují? Hlavně provést různorodé změny on-page a off-page faktorů, které zajistí lepší hodnocení webu internetovými vyhledávači. O což jde třeba internetovým podnikatelům především. Protože čím lépe na tom web z pohledu vyhledávačů je, tím dokonaleji se zobrazí těm hledajícím. A když je lehce k nalezení, je pravděpodobné, že sem doputuje daleko víc zajímajících se lidí, kteří tu třeba utratí víc peněz.
Ovšem i s optimalizací se to musí umět. A proto se nikdy nevyplatí amatérské pokusy o ni tak, jako se vyplatí optimalizace od profesionálů. Na niž sázejí všichni, kdo chtějí být na internetu úspěšnější, než zrovna jsou. A to plným právem, protože optimalizace pomáhá jako nic jiného.