Společnosti by se měly zaměřit na hladkou práci napříč všemi kanály, konsolidujíce znovu se opakující úkoly, využíváním dat a také by měly vštěpovat jistou důvěryhodnost ve všech aspektech.
Nuže, Google se tento rok ocitá na pokraji krásného dvacátého jubilea a pokud to politické a mediální drama bylo nějakou indikací, co má pro nás rok 2019 schované, tak máme toho hodně, na co se můžeme těšit, zvláště pak v samotném vyhledávání. (A pokud slyšení s Pichaiem mělo být také nějakou indikací či nápovědou jisté obecné znalosti o vyhledávání, tak poté máme alespoň jisté ubezpečení, že práce bude víc než dost).
Počkej, připomeň mi, co se stalo tento rok – 2018 shrnutí
Přeskočíme přes několik (pravděpodobně velmi důležitých) detailů, Google získal pár pořádných ran od medií a také vlády, což se vztahovalo k celé řadě na sebe navazujících společenských a sociálních problémů. Tato témata se všechna vztahují k tomu, jak vlastně americký konzument zpracovává informace a role Google a jeho odpovědnost za to, jaké informace vlastně konzumentům poskytuje. (Myslete: S velkou mocí přichází také velká zodpovědnost. – Trošku si i připijeme na zesnulého Stan Leeho – chybíš nám).
TOP problémy zahrnují:
-
Zkreslení potvrzení. Jsme tím, co hledáme (a také více specificky, jak to vlastně hledáme). Naneštěstí, poněvadž se každý v této pozici dostává do jistého stísněného prostoru, když se pohybuje, hlavně dnes, na tomto tenkém ledě, není vůbec žádná záruka, že se dříve nebo později neobjeví nějaké zkreslené potvrzení apod. Tohle je ještě více znásobeno limitovaným kritickým hodnocením informací, které obecná veřejnost zpracovává (což vede také k problému přehlcení informacemi a hlavně těmi, které jdou z neověřených zdrojů apod.). V poslední řadě, veřejnost se tak nějak přehoupla od individuálních jedinců, kteří jsou zodpovědní za ověřování zdrojů, k internetovým vyhledávačům, od kterých je očekáváno, že budou informace ověřovat za ně (vůbec žádný nátlak, žádný nátlak…). Otázkou (samozřejmě) je tohle – mohou vůbec internetové prohlížeče být někdy odpovědné za výsledky vyhledávání, které jsou pokaždé vyplivnuty jejich algoritmem?
-
Přesnost. Falešný předpoklad, že internetové vyhledávače jsou neprůstřelnými ověřovateli faktů a informací znamená, že přesnost výsledků, hlavně tedy těch relevantních k informacím založených na faktech, je daleko více důležitější než kdy dřív. Protože spousta uživatelů je docela v pohodě s žitím v jejich vlastních zaujatých sociálních bublinách, stávají se až blaženě ignorantští a příliš líní na to, aby oddělili fakta od fikce, tlačíme zodpovědnost na internetové vyhledávače. Nemělo by být jejich prací, aby nám internetové prohlížeče diktovaly, co je pravda a co „fake news“ nebo neměly by mít povinnost pomáhat nám s daleko větší přesností diagnostikovat, co nás zase trápí (tedy diagnostikovat náš zdravotní stav)?. Tohle je velká změna, která má přímo gigantické důsledky pro velké Géčko (a pravděpodobně tohohle nesmyslu uvidíme ještě více v roce 2019, protože lidé, jak je vidět, mají rádi své ignorantství).
-
Obvinění z politického biasu. Během slyšení před komisí kongresu s Pichaiem, létalo vzduchem více než dost obvinění z politického biasu, který měl údajně být skrytý v algoritmech Google. Aniž bychom se ohlíželi na pravdivost nebo vůbec existenci těchto neznalostí podložených obvinění, Google na ně stejně v jisté formě reagoval.
-
Soukromí. Od evropského GDPR k obviněním Googlu, že dává své uživatele do jakési bubliny filtrů od DuckDuckGo maskota Daxe, až ke zpochybňování, jestli Google má nebo nemá příliš mnoho dat (hlavně co se týče lokace). Tento problém spočívá hlavně v tom, že většina uživatelů nechápe, co vlastně dávají společnosti, když souhlasí s jejich obchodními podmínkami a podmínkami o soukromí, hlavně když následně povolí nastavení pro nejrůznější aplikace založené na lokaci (a ve většině případů je to ani nezajímá). Otevíráním dveří pro oligopoly technologických značek má dalekosáhlé a dlouhodobé sociální implikace (ale necháme predikce v této oblasti většině sci-fi novelám a filmům).
-
Plus+: Obavy o ztrátu soukromí mají tendence vyvstávat na povrch, když se stane něco, co tuto důvěru ve všemocné společnosti ovlivní (například potencionální úniky dat – možná a-1)
-
Vedlejší poznámka: Tady je skvělý článek, abyste mohli vidět, jak jsou data ukládána a uschovávána a (pokud si to zvolíte) také metody pro jejich odstranění z databází.
Může tam najít třeba i mapu všech míst a lokací, kde jste se za poslední časový úsek vaší volby podívali. (Dokonce i s funkcí přiblížení!)
-
Mezinárodní aféry, zahrnujíce:
-
Pravdu, která se vztahuje k tomu, jestli tu bylo nebo nebylo nějaké cizí ovlivnění jistých voleb – to je něco, co jenom techničtí giganti (a také pravděpodobně Vladimir Putin) ví. Je to „Komu věříte?“ situace. Dal nebo nedal Google řádné informace, které dát měl? (jedná se tady o opravdovou real-time Hamilton situaci).
Tento již minulý rok byl velmi tvrdý politicky, což vedlo také k Pichaie ke sdělení, že: „Víte, my daleko více přemýšlíme o věcech a jsme daleko více ohleduplní ohledně toho, co děláme“. Je nám jasné, že nyní probíhající zaměření na záměrnost bude provázet následující události v tomto roce. Přesně jak tohle všechno ovlivní tu filosofii „pohybuj se rychle, rozbíjej věci“ Silicon Valley našich technologických vládců, je stále ještě jedna velká otázka a teprve čeká na zodpovězení.
A kam vlastně Google kráčí?
Nuže, pokud bychom měli sledovat dolarové bankovky, tak Alphabet vydělává peníze skrze reklamu. Dokonce to i sami říkají v jejich finančních stanoviscích. „Generujeme obrat primárně tím, že poskytujeme relevantní a úsporné reklamy on-line“ (A reklamy také generovaly zhruba osmdesát šest procent všech (ano, opravdu všech) obratů ALphabet v třetím kvartálu minulého roku). Tohle je jednoduše řečeno následující = vyhledává je sice důležité pro Google, ale je tu také velmi obsáhlý ekonomický zájem na tom, aby toto vyhledávání přineslo více uspokojení pro uživatele. Chápáním mechaniky vyhledávání, poznáním toho, co vlastně přidává hodnotu a kde by mělo být upřednostněny SEO snahy je stále vitální součástí celého tohoto stroje na peníze.
Co to vlastně znamená pro Google?
-
Pravděpodobně se Google zaměří na tom, co již znají, udělají si hnízdo v této značkové komfortní zóně. To zahrnuje pravděpodobně:
-
Zdvojnásobení snah v tom známém:
-
Daleko větší pozornost se bude věnovat TOP značkám, novým outletům a také dobře známým stránkám.
-
Potencionálně, daleko více estetiky v SERP k identifikaci toho, za jak důvěryhodné považuje výsledky vyhledávání Google.
-
Ztrojnásobí své snahy na faktech:
-
Semantické ověřování faktů, označování stránek, které budou překračovat jistou hranici
-
Bude tu pravděpodobně také jistý boční záměr na zdokonalení medicínských odpovědí. To znamená, že se bude spolupracovat s nemocnicemi a bude se volat po daleko více expertech, aby mohli dávat své rady. Také je tu velká šance toho, že se bude společnost snažit rozlousknout PII oříšek, kterým je zdraví tím, že bude dávat data do rukou konzumentů
-
Tohle možná bude zahrnovat (pravděpodobně asi ne následující rok) integraci jistých dálkových zdravotních služeb
-
V poslední řadě, pokud konzumenti budou mít kontrolu ohledně jejich dat o zdraví, Google jim bude moci poskytnout medicínská data k technologii, která bude používat strojové učení k analýze těchto dat, čím vrátí ty co možná nejrelevantnější výsledky a bude také poskytovat a vyvíjet nápovědy jako řešení těchto problémů. Určitě se zde nedostaneme v roce 2019, ale semínko bude pravděpodobně již zasazeno.
-
A naposledy, společnost se chystá vypustit v nějaké formě také multi-perspektivní odpovědi, aby mohli také zahrnout požadavky ohledně zkreslení potvrzování a ověřování pro požadavky na internetu jako jsou „Je X dobré?“ nebo „Je X špatné?“.
-
A daleko více podpory pro strukturované data
-
Google se zaměří na to, aby byl transakční křižovatkou internetu (daleko více než jen informační portál).
-
bude se snažit o to, aby stáhl k sobě co nejvíce konverzí od Amazonu
-
tohle bude pravděpodobně pokračovat s ovlivňováním cestovního průmyslu. Jakýkoliv průmysl, který předtím zahrnoval placení nějakých rezervačních poplatků, bude také první na řadě.
-
Bude tlačit dopředu k tomu, aby učinil Google HOme transakce co možná nejjednodušší, jak jen to je možné (hlavně pro opakující se příkazy a požadavky).
-
Dále je tu také cíl vyrovnat se Prime zkušenosti Amazonu (obrovský inventář, dvoudenní doručovací doba, one-click, ubezpečení pro zákazníky, větší pohodlí při opakovaném objednávání).
-
Zdvojnásobí své snahy, co se týče bezpečnosti.
-
Daleko striktnější upřednostňování HTPPS stránek
-
Obsáhlejší vzdělávání a pokus o transparentnost, přesněji řečeno zacílenou na Washington, D.C.
-
Daleko více kontrol a oznámení pro potencionálně hacknuté stránky
-
V SERP, vizuální identifikaci uživatelům stránek s vysokým rizikem nebo s tím, o čem se Google domnívá, že je pravděpodobně kompromitováno.
-
Soukromí. Můžeme se pravděpodobně těšit na sdělení, že se Google snaží co možná nejvíce udělat pro větší soukromí, bezpečnost a také to, že se bude snažit identifikovat důvěryhodné zdroje. To pravděpodobně znamená navýšený počet oznámení pro identifikaci, když jsou cookies uchovávány a daleko více aktualizací pro ty případy, kdy aplikace uschovávají informace založené na lokaci. Tak úplně neočekáváme nic, co by mělo změnit stávající nejlepší praktiky.
-
Integraci vyhledávání do více hardware.
-
Již nyní máme Google Home a Android implementován. Eventuálně bude vyhledávání všudypřítomné (bude následovat vás versus bude spoléhat na vás, že jej přenesete).
-
Bude integrováno také s vyhledáváním pomocí obrázků pro lepší identifikaci produktů.
-
(Zakončení) Očekáváme velké investice na tomto trhu během následujícího troku. V nynějším povzneseném tlaku můžeme očekávat, že vyšší nejistota a deprese povedou také k daleko lepším cenám. Rozumný poměr růstu Google také dovolí pro daleko dlouhodobější investice. Možná budou následovat Amazon a stanou se více zajímavými z pohledu lékařské technologie.
Kde jsou / kde by společnosti měly jít?
-
Najděte vaši „hladkost“. Nemusíme být všichni jako Amazon, každopádně měli bychom mířit k tomu, abychom co možná nejvíce uspokojili uživatele s velmi důrazným zaměřením na vytváření hladkosti napříč každým bodem doteku (což zahrnuje internetové stránky, vyhledávání, vyhledávání pomocí hlasu, aplikace (potencionálně také PWA), offline, emaily, zobrazení. Apod.). To také zahrnuje:
-
Pracujte na daleko hladším průběhu konverzí
-
Pochopte nové a existující typy chování konzumentů, úmysl a také obecné způsoby pohybu na internetu
-
Vytvořte potřebnou infrastrukturu (např. dovednosti Alexy, Google Akce, analytické implementace, které dovolují větší personalizaci).
-
Zajistěte interní vyhledávání na stránce, které bude poskytovat relevantní výsledky
-
Zajistěte, že opakovaní zákazníci mohou doplnit často kupované produkty a předměty jednoduše
-
Zkuste se zamyslet nad použitím chatbotů, abyste ulehčili náklad o základní, obecné otázky a procedurální postupy
-
Ujistěte se, že uživatelé jsou jednoduše schopni navigovat se k vaší fyzické lokaci
-
Poskytujte uživatelům informace o jejich stádiu v trychtýři splnění (myslíme čisté, vizuální procesní formuláře).
-
Buďte transparentní se svými uživateli, poskytujte přístup tam, kde se nacházejí ve všech stádiích daného trychtýře (online snímek toho, kde se právě v procesu nacházejí, může být také během na dlouhou trať).
-
Konsolidujte znovu se opakující úkony, zapracujte na zahrnutí marketingu do BAU flow
-
Naplánujte si měsíční setkání s vaším marketingem a vývojářským týmem, abyste prodiskutovali synergie a vymysleli nějakou strategii k automatizaci. Dejte daleko více času vývoje do automatizace.
-
Zhodnoťte práci v roce 2018:
-
Identifikujte úkony, které zabírají člověku méně než jednu sekundu pro rozhodnutí, tuto velmi jednoduchou práci, která se akorát hlodá člověku v mozku, a spolupracujte s vývojářským týmem, abyste viděli, které z těchto úkonů mohou být plně automatizovány.
-
Jsou tu nějaké problémy z roku 2018m které se často stávaly (a opravdu by se stávat neměly)? Zkuste se podívat na to, jestli by nešlo nějak přidat nějaké milníky a automatické ověřování dodržování těchto milníků ke stávajícímu proudu vývoje.
-
Využívejte data pro posílení lepší zkušenosti uživatelů s vaším webem a dejte více moci uživatelům.
-
Zajistěte, že vaše společnost bude mít infrastrukturu pro obsahový a analytický management, který je tak potřebný pro podporu personalizace.
-
Otestujte a vyvíjejte daleko více personalizovaných zkušeností (ujistěte se, že poskytujete botům internetových prohlížečů tu nejzákladnější uživatelskou zkušenost).
-
Snažte se vzbudit důvěryhodnost v každém aspektu on-line zkušenosti. Pokud Google hledá důvěryhodnost a drtí všechny na svých úrovních důvěry, potřebujete se ujistit, že ukazujete uživatelům a také internetovým vyhledávačům, proč jste ti nejlepší v tom, co děláte.