Kdo podniká, ten touží po ekonomických úspěších. A kdo po nich touží, musí také udělat ledacos pro to, aby se jich dosáhlo. Je tomu tak v každém podnikání a ani to internetové není výjimkou. Ti, kdo se chtějí uživit přes internet, musí mít pochopitelně stejně jako všichni jiní konkurenti co nabídnout, musí mít zboží nebo služby těšící se poptávce, a pochopitelně tu nesmí chybět ani zákazníci, kteří by byli ochotni za takové nabídky platit.
Ale čeho jsme tu nejednou svědky? Na internetu třeba toho, že si někdo z podnikatelů sice pořídí své internetové stránky, že na těchto vyvěsí klidně i doopravdy atraktivní nabídky, ale pak už se to nehne z místa. Zájem o takové nabídky tu není, a to třeba i překvapivě vzhledem k jejich konkurenceschopnosti, a namísto zástupů koupěchtivých zákazníků je tu ono pověstné ticho po pěšině.
Některé podnikatelské weby jsou prostě úspěšné, co se podnikání na nich týká, zatímco jiné jsou na tom věru nevalně a třeba i vysloveně bídně. A na čem to kromě konkurenceschopnosti nabídek záleží? Mnozí už dobře víme, že třeba i na špatné pozici odkazu na některé weby v internetových vyhledávačích. Která je skutečně na škodu. Protože co udělají lidé, kteří něco hledají s pomocí internetových vyhledávačů? Zadají klíčové slovo a pak si vyberou z toho, co je jim předloženo. A vyberou si samozřejmě to, co jim přijde první pod ruku.
A to znamená, že kdo chce na internetu podnikat úspěšně, potřebuje, aby byla jeho nabídka právě na ideálním místě mezi tím nabízeným vyhledávači. Aby byl jeho web hned na ráně. A protože toto vyhledávače nenabízejí a ani nemohou nabízet všem, protože je dokonalých pozic v těchto málo, je třeba napomáhat webům optimalizací pro internetové vyhledávače. Která se postará o to, aby byly odkazy na optimalizované weby snadno k nalezení a získaly si tak pozornost internetové veřejnosti. Která tu pak bude i utrácet.